Το εκπαιδευτικό σύστημα

Ένα που τα αγαπημένα μου αποφθέγματα είναι το «Αν κρίνεις ένα ψάρι που την ικανότητα του να ανεβαίνει δέντρα, θα συνεχίσει την υπόλοιπη του ζωή πιστεύοντας ότι εν παλαβό»

Σε τούτην την πρόταση βλέπω ολόκληρη την εικόνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ή όπως υποστηρίζει το πιο πάνω βίντεο, η εικόνα όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων ανά το παγκόσμιο.

Στο σχολείο μου έχουμε πολλούς κακούς μαθητές. Κακός θα πει να μεν πιάννεις καλούς βαθμούς, σε μαθήματα που, αν τζιαι επιλεγόμενα, εν μπορεί να λεχθεί ότι εν σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Έχουμε που γράφουν μουσικές τζιαι δουλεύκουν ως DJ

Έχουμε που γυρίζουν ταινίες τζιαι έχουν δικήν τους εταιρεία

Έχουμε φωτογράφους που εκερδίσαν παγκόσμιους διαγωνισμούς

Έχουμε συγγραφείς, ποιητές

Έχουμε μουσικούς που έχουν δικήν τους μπάντα

Και όμως οι πλείστοι, δεν φακκούν πεννιά. Δε γράφουν στα διαγωνίσματα, δε συμμετέχουν στην τάξη, έχουν τα ούλλα στο φλου. Το άσιημο εν ότι αντιμετωπίζονται που τους καθηγητές ως ‘προβληματικοί’ τζιαι ουκ ολίγες φορές, εμιλήσαν με τους γονείς τους για να εντοπίσουν το πρόβλημα.

Το πρόβλημα όμως εν βρίσκεται στο μαθητή, αλλά στο σχολείο μου τζιαι στο κάθε σχολείο που ακολουθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Ένα σύστημα το οποιο δίνει μεγάλη βαρύτητα στις θετικές επιστήμες, λιγότερη στις κοινωνικές τζιαι σχεδόν μηδενική στις τέχνες. Αποτέλεσμα, οι μαθητές με τεράστια ταλέντα να χάννονται, απλά επειδή το σχολείο δεν συμφωνεί με τον τρόπο που βλέπουν τη ζωή.

Ένα σύστημα το οποίο βλέπει τα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή τζιαι προσπαθεί να εισχωρήσει στο μυαλόν του τζιαι να τον βοηθήσει να τα αναπτύξει περιγράφει το τέλειο μοντέλο εκπαίδευσης. Αφού τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει, δημιουργούνται τα ιδιαίτερα, αποκαλούμενα από κάποιους ως παραπαιδεία. Ωστόσο πρέπει να εξεταστεί σε τι αναφέρεται η παραπαιδεία τελικά, στα ιδιαίτερα ή στο σχολείο.

Εξασκούμε τόσο πολλά το μυαλό μας που στην τελική το σώμα μας εν απλά ένα μέσο μεταφοράς του μυαλού, όπως λαλεί τζιαι ο κύριος στο βίντεο. Εθέσαμε μόνοι μας στερεότυπα τζιαι ακολουθούμεν τα. Πρέπει να ξέρουμε συγκεκριμένη ύλη σε συγκεκριμένα μαθήματα, τίποτε παραπάνω. Αλήθκεια θέλουμε 20 χρόνια για να μάθουμε βασικά πράματα σε διάφορα μαθήματα;

Αποτέλεσμα ο άθρωπος να μεν βρίσκει τούτο που αγαπά τζιαι να σπουδάζει τούτο που θα τον ‘βολέψει’ ή θα του δώκει χρήμα, γι’αυτό τζιαι τόσοι πολλόι δικηγόροι, γιατροί, λογιστές. Το πρώτο βήμα της μιζέριας.

Πιστεύω ακράδαντα ότι ο κάθε άθρωπος έσιει κάτι να προσφέρει στην κοινωνία τζιαι στους συνανθρώπους του. Έννεν κρίμα να χάννεται τόσο ταλέντο; Τόση όρεξη για μάθηση;

Στην τελική, εκτρέφουμε παπαγάλους τζιαι αναρωθκιούμαστεν γιατί εν μοιάζουν με αθρώπους.

Advertisements

10 thoughts on “Το εκπαιδευτικό σύστημα

  1. i8ela je ego na gra4o kapote ena te8kio post ala evarkoumun…sosta ta ipes bravo! an ishe p dimosio en na deis oti t provlima ene mono sti paideia pu prosferetai ala k kapote oi idioi oi ka8igites! Sinithos sta idiotika en lio diafortika. H paideia pu prosferete emine lio piso, o tropos pu didaskete ala papagale akomi xiroteros. Aspume p irta g spudes t proto xrono ivra t pola diskola g na prosarmosto k evriska ts ipoloipous m sifitites pola pio katartismenous pu emena! Eniotha amorfoti..tosa xronia sxolio tze enio8a amorfoti!

    misharos: είμαι που ιδιωτικό αλλά πάνω κάτω για τα ίδια πράματα μιλούμε. Στο ιδιωτικό μπορέι να υπάρχει παραπάνω χρήση των ταλέντων των μαθητών, τα οποία όμως εμαθευτήκαν στα ιδιαίτερα τζιαι όι στο σχολείο, το οποίο εν κάμνει τίποτε άλλο που να χρησιμοποιεί όσα δεν τους εδίδαξε.
    Φυσικά θα ένιωθες αμόρφωτη, αφού το σύστημα μεγαλώνει βαθμοθήρες. Το σημαντικό είναι να πιάσει κάποιος ένα βαθμό, όι να μάθει. Η μάθηση εν παθητική όχι ενεργητική.

  2. ωραίος ο τύπος! άμα σκεφτείς ότι τούτα που έλεεν στην αρχή ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον ούτε καν σε πέντε χρόνια που σήμερα ήταν το 2006 τζαι το 2008 μετα την κατάρρευση της λίμαν μπράδερς άρχισε να ππέφτει το ντόμινο της χρηματοπιστωτικής καπιταλιστικής κρίσης που εδιάλυσε τα πάντα τζαι ακόμα διαλύει τα ήταν απόλυτα σωστός!

    τζαι στο σημείο που λαλεί ότι ούλλον το εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχει για να ικανοποιεί τις ανάγκες της βιομηχανίας τζαι μόνο

    τα σχολεία υπάρχουν για να γινούμε ακόμα ένας κρίκος στην αλυσίδα των αναγκών των εταιρειών τζαι μόνο

    λαλεί η βιτάλη στην κιβωτό είμαι εξάρτημα εγώ τζαι ο γιος μου το ανταλλακτικό

    δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια για να αντιληφθείς ότι τούντο σύστημα συνολικά τζαι ειδικά το εκπαιδευτικό εκπαιδεύκει μας για να γίνουμε εξαρτήματα των μηχανών για να φκάλλουν οι πλοίσιοι τζαι να γίνονται ακόμα πιο πλούσιοι

    τζαι το μήνυμα που σου διά είναι ότι πρέπει να έβρεις μιαν δουλειά για να φκάλεις δουλειά
    δηλαδή να μην ασχοληθείς με «ανούσια» πράματα όπως οι τέχνες, η μουσική ο χορός το θέατρο η ζωγραφική κλπ

    ακόμα ένα βίντεο από το TED σε ένα άλλο επίπεδο επιβεβαιώνει ακριβώς τούτα που λαλεί ο ρομπινσον

    http://osr55.wordpress.com/2012/07/01/
    Video από το TED – Επιστημονικά τεκμηριωμένο από το ΜΙΤ ακόμη και από τo κορυφαίο στην ψευδοεπιστήμη της οικονομολογίας LSE: Ο άνθρωπος όχι μόνο δεν χρειάζεται ως κίνητρο το κέρδος για να είναι δημιουργικός και παραγωγικός αλλά αυτό το κίνητρο λειτουργεί καταστροφικά

    σε ένα σχόλιο μου προς απάντηση του αχιλλέα έγραψα:

    εν τούτον ακριβώς που θέλω να καταδείξω

    ότι η εργασία δηλαδή να παράγεις έργο χρήσιμο στους ανθρώπους και στην κοινότητα είναι η ουσία της ευτυχίας και της ολοκλήρωσης

    ο κτίστης όταν ο ίδιος είναι κύριος του εαυτού του τζαι κτίζει ένα κτίριο με μεράκι τζαι αγάπη μπορεί να κουράζεται αλλά η κούραση είναι γλυτζιά
    τζαι όταν το τελειώνει νοιώθει υπερήφανος για την εργασία του τζαι το έργο του

    όπως τζαι ο πελεκάνος το ίδιο που κάμνει έπιπλα με μεράκι τζαι αγάπη

    η αλλοτρίωση του ανθρώπου τζαι η μετατροπή του σε απλό εξάρτημα είναι που τον εξευτέλισε τζαι τον υποβίβασε

    σήμερα οι πλείστοι άνθρωποι μισούν την δουλεΙα τους ακριβώς γιατί είναι μια επαναλαμβανόμενη βαρετή χωρίς καμιά δημιουργικότητα κίνηση

    το θέμα είναι να δημιουργήσουμε μια κοινωνία αυτόνομων ανεξάρτητων ανθρώπων που να επιλέγουν οι ίδιοι να κάνουν αυτό που τους γεμίζει και τους κάνει να είναι δημιουργικοί

    τα κριτήρια για την επιλογή επαγγέλματος σήμερα έχουν να κάνουν αποκλειστικά και μόνο με το πόσα λεφτά αποφέρουν ώστε να υπάρχει πρώτα εξασφάλιση του βιοπορισμού και μετά όλα τα άλλα

    γιαυτό και υπάρχει τόσο μεγάλη δυστυχία στον σύγχρονο άνθρωπο

    πλέον οι μηχανές και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ που οι χειρωνακτικές εργασίες μπορούν να αποτελούν παρελθόν απλά δεν συμφέρει στην μειοψηφία αυτών που ελέγχουν την παραγωγή

    ————

    τα χαρκιά πτυχία που διούν τα κολλεγιούθκια πανεπιστήμια κλπ είναι απλά ένα γελοίο επιχείρημα για το πόσο μορφωμενός είσαι στην πραγματικότητα

    έγραφα το πολλά μακρινό 2009

    http://osr55.wordpress.com/2009/07/07/

    Eurostat:”Πιο μορφωμένοι ευρωπαίοι οι κυπραίοι” ΑΝΕΚΔΟΤΟ-”παιδεία” η ξεφτίλα του μέλλοντος μας

    τζαι ούλλοι ξέρουμε ότι εν γελοίο γιατί θωρούμε τι γίνεται γυρώ μας

    κοινωνικά αγράμματοι ανθρώπου χωρίς φαντασία χωρίς δημιουργικότητα που δεν ενδιαφέρονται για τον κόσμο τζαι πως θα τον κάμουν καλλύτερο

    είσαι δυνατός μισιαρούδιν μου τζαι διάς ελπίδα ότι η γενιά σου έχει πολλά να δώκει!!!!

    misharos: όπως τα λες. μεγαλώνουμε αθρώπους που η μόνη τους δουλειά ένει να δουλεύκουν στες εταιρείες τζιαι να φκάλλουν κέρδος. Η δουλειά γίνεται δουλεία.
    Ελάχιστους αθρώπους ξέρω που έχουν διαύγεια πνεύματος τζιαι ασχολούνται μόνο με τη δουλειάν τους. Αθρώποι δρομείς, ποδηλάτες τζιαι καλλιτέχνες έχουν πολύ παραπάνω πνεύμα από όσους πετυχημένους, τάχα, δουλευταράδες.
    έτσι γίνεται, προσφέρουμε στον άλλο απλά τζιαι μόνο για να μας πληρώσει, όι επειδή τον αγαπούμε. εχτές ρε ήμουν σε ένα βιβλιοπωλείο τζιαι ελίφκουμουν 44 σεντ στο ταμείο, τζιαι επλήρωσεν μου τα τζίνος που εστέκετουν πίσω μου στη σειρά με δική του πρωτοβουλία. που τη μια εχάρηκα που υπάρχουν έτσι αθρώποι τζιαι που την άλλη ελυπήθηκα που έφτασα στο σημείο να σιέρουμαι για 44 σεντ ενώ έπρεπε εμείς οι αθρώποι να κάμνουμε πολλά μεγαλύτερα πράματα τζιαι να σιερούμαστε με τζίνα.
    άτε ρε που η γενιά μου έσιει πολλά να δώκει. εν φαντάζεσαι τι ακούω τωρά με τες εκλογές που έχουμε δικαίωμα ψήφου. ό,τι μυαλά έχουν οι μεγάλοι εκουβαλήσαν μας τα(ή επιάσαμεν τα) – στενά κομματικά μυαλά που εννα ψηφίσουν ότι ψηφίζει ο παπάς/μάμμα τους. 18 χρονών κότσιροι τζιαι έχουμε άποψη για ούλλα-οικονομικά μετανάστες κυπριακο φυσικό αέριο εξωτερική πολιτική σαμπώς τζι΄είμαστεν επιστήμονες.

  3. Ναι όντως πολλά σωστοί οι προβληματισμοί σου τζιαι αναμφισβήτητα ο Κεν έχει δίκαιο αλλά υπάρχουν και άλλα προβλήματα το πως θα εφαρμόσεις έτσι ένα εκπαιδευτικό σύστημα. Στην Αγγλία εισάγαν μαθήματα όπως το Α Level Drama και πολλοί το επιλέγουν για να ένα έχουν εύκολο μάθημα ενώ στην αλήθεια δεν ήταν αυτός ο σκοπός του αλλά αυτός που λέει ο Κεν. Σήμερα δεν έχουμε πάθος, δεν ξέρουμε τι θέλουμε, δεν έχουμε απόψη όλα είναι μηχανοποιημένα, κορεσμένα και με βάση το χρήμα. Το τι χρειαζόμαστε είναι δασκάλους και εργαλεία που σε κάνουν να σκέφτεσαι έξω από το κουτί, σε κάνουν δυνατό ώστε να έχεις άποψη και να μπορείς ο ίδιος να επιλέξεις τον δρόμο σου, την ταυτότητα σου την πραγματική.

    misharos: Μα εδώ φαίνεται το πραγματικό πρόβλημα. Η όλη φιλοσοφία των Α λεβελ είναι να προετοιμάσουν τους μαθητές για τα πανεπιστήμια, τα οποία συγκεντρώνουνται μόνο στο μυαλό των μαθητών τζιαι ούτε στη ψυχή ούτε στο σώμα. Άρα πιάννει κάποιος a level drama απλά για να πιάσει ένα καλό βαθμό(βαθμοθηρία όπως είπα τζιαι πιο πάνω) τζιαι όι για να μάθει την απίστευτη τέχνη του δράματος. Ενώ κάποιος που πάει να μάθει θέατρο στα ιδιαίτερα είναι πιο ελεύθερος τζιαι αφοσιώνεται παραπάνω επειδή απλά δεν υπάρχει θέμα βαθμού.
    Εν υπάρχει μάθηση με πίεση του χρόνου, με παθητικότητα, με μια ύλη που εν μπορείς να την αλλάξεις. Έννεν λλίες οι φορές που καθηγητές στο σχολείο λαλούν μας «εν συμφωνώ με τούτο αλλά πρέπει να σας το διδάξω», εε what the fuck? ή μαθαίνουμε ότι πράματα που εμαθαίναμε πριν 3 χρόνια ήταν ψέματα, απλά επειδή ήταν (τάχα) πολλά δύσκολα, τζιαι έπρεπε να μάθουμε το απλό version πρώτα.

  4. το σχειρότερο εν ότι αλλάσσουμε συνεχώς το σύστημα μας, αλλά εν αλλάσσει. τάχα μου εννά μπουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα, τάχα μου χωρίς ύλη. αλλά εν ούλλα τάχα μου. πάλε εννά βουρούν οι καθηγητές, πάλε εν θα έσχει ώρα για συζήτηση για κάτι που πραγματικά ενδιαφέρει τον μαθητή, πάλε εννά υποβιβάζονται όσοι έχουν τέχνη τζιαι μουσική. (καλάν για χορό ούτε λόγος). Ο στόχος τους είναι να μας μαζοποιήσουν. Να μεν ξεχωρίζει κανένας. Χάνεται η φαντασία μας. Προχτές εθόρουν τα σύννεφα τζιαι ελάλουν τι σχήματα/ζώα/πράγματα ένουν τζιαι επερειπαίζαν με οι συμμαθητές μου. Εγώ εν το έβρισκα καθόλου αστείο! Εν τραγικό να μεν έσχεις την παραμικρή φαντασία να δεις τζεινον τον δράκον ή την φάλαινα.

  5. υπάρχεν ευκαιρία για συνεργασία ΑΚΕΛ-ΔΗΣΥ στη βάση ενός προγράμματος λύσης τζιαι το 2008 τζιαι το 2009. φέτος, φαίνεται, το πουλλίν επέτασεν.

    misharos: που κολλά; Τα πουλιά πετούν, σιέζουν παστες κκελλάες του κόσμου, παν τζιαι ξανάρκουνται, αλλά η ψήφος εν ψήφος -.- τι συνεργασίες τζιαι μαλακίες.

  6. ροαμ μου
    αν μας έκαμνε η ίδια καθηγήτρια πολιτικς, καταλαβαίνω γιατί έπιαεν D.
    εν κάμνει το σχολείο μας για κοινωνικές επιστήμες τζιαι για τέχνες.
    Σκέφτου αντί 7 χρόνια η αρφή σου πράγματι να εμάθαινε θέατρο(τζιαι όι να την χρησιμοποιούσαν σε κάθε θεατρική παράσταση μια φορά το χρόνο), τζιαι να μεν την εκρίναν για το πόσο καλά ξέρει να φακκά αριθμούς παστο καλκιουλειτορ που λαλείς τζιαι συ.
    μεγαλώνουμε επιστήμονες του νου. εξιάσαμεν τον άθρωπο που το λεμό τζιαι κάτω.

  7. Γεια σου mishare. Το εκπαιδευτικό σύστημα όντως πάει λάθος. Σε αυτό όμως συντείνουν και οι πόσοι καθηγητές που εδώ και χρόνια έχουν ξεχάσει πως ρόλος τους είναι και το να διαπαιδαγωγούν. Ρόλος τους είναι να μαθαίνουν πώς οι μαθητές τους σκέφτονται και πως βλέπουν τον κόσμο, να τους καθοδηγήσουν χωρίς να τους περιορίσουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους. Στο TED είχε τελευταία ένα νεαρό Κορεάτη ο οποίος μίλησε για την φαντασία..Αν σε κάποια στιγμή της ζωής μας, οι γονείς μας μας αντιμετώπιζαν διαφορετικά, τότε και εμείς ίσως να είχαμε ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s