Ο σωστός πολιτικός

Βλέπω ότι ούλλοι σας εν έσιετε καμία εμπιστοσύνη σε κανένα πολιτικό, τζιαι πολλών οι εκστρατείες τους εγίναν αντικείμενο περιπεξίματος σε ποστς, χωρίς να σας κόφτει ιδιαίτερα με το αν εν άχρηστος ο υποψήφιος ή άριστος, γέρος ή νέος. Aντίθετα, τζίνοι που μπαίνουν τωρά στην πολιτική, ίσως να εδεχτήκαν πιο πολλά πυρά παρά τους άλλους που εν μέσα τόσα χρόνια.

Σίουρα ούλλοι όσοι κάμνουν εκστρατείες χρησιμοποιούν φράσεις κλισέ. Οι υποψήφιοι μπορεί να εννοούν τούτα που λαλούν. Μπορεί να πιστεύκουν σε μια καλύτερη Κύπρο του αύριο, ή να είσαι πολίτης αντί πελάτης, ή θέλουν την Κύπρο να σπάσει τα καλούπια. Απλά επειδή παρόμοιες φράσεις εχρησιμοποιήσαν τζιαι άλλοι στα προηγούμενα 50 χρόνια τζιαι δεν είχαν αποτέλεσμα, δεν εμπιστεύκεστε τους υποψήφιους βουλευτές. Άρα λλίο πολλά οι φράσεις που χρησιμοποιούν εν άχρηστες.

Τι εν τζίνο που σας κάμνει να θέλετε να ψηφίσετε ένα συγκεκριμένο πολιτικό; Ποιο στάτους πρέπει να έσιει; Τι θέλετε τελικά, τι σας αρμόζει;

Ας φρόντιζαν

Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Αυτή η μοιραία πόλις, η Αντιόχεια,
όλα τα χρήματά μου τάφαγε·
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.

Αλλά είμαι νεός και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Αριστοτέλη, Πλάτωνα·
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις.)
Από στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ’ έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Αλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες, πέρσι·
κάπως γνωρίζω (κ’ είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις, και παληανθρωπιές, και τα λοιπά.

Οθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.

Σ’ ό,τι δουλειά με βάλλουν θα πασχίσω
να είμαι στην χώρα οφέλιμος. Αυτή είν’ η πρόθεσίς μου.
Αν πάλι μ’ εμποδίσουνε με τα συστήματά τους —
τους ξέρουμε τους προκομένους: να τα λέμε τώρα;
αν μ’ εμποδίσουνε, τι φταίω εγώ.

Θ’ απευθυνθώ προς τον Ζαβίνα πρώτα,
κι αν ο μωρός αυτός δεν μ’ εκιμήσει,
θα πάγω στον αντίπαλό του, τον Γρυπό.
Κι αν ο ηλίθιος κι αυτός δεν με προσλάβει,
πηγαίνω παρευθύς στον Υρκανό.

Θα με θελήσει πάντως ένας απ’ τους τρεις.

Κ’ είν’ η συνείδησίς μου ήσυχη
για το αψήφιστο της εκλογής.
Βλάπτουν κ’ οι τρεις την Συρία το ίδιο.

Αλλά, κατεστραμένος άνθρωπος, τι φταίω εγώ.
Ζητώ ο ταλαίπωρος να μπαλοθώ.
Ας φρόντιζαν οι κραταιοί θεοί
να δημιουργήσουν έναν τέταρτο καλό.
Μετά χαράς θα πήγαινα μ’ αυτόν.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1930)

6 thoughts on “Ο σωστός πολιτικός

  1. Βασικό κριτήριο: Να μοιράζεται όσο πιο πολλά γίνεται την δική μου ιδεολογία. Δηλαδή δεν πρόκεται ποττέ μα ποττέ να ψηφίσω πολιτικό συμπαθών του ΕΛΑΜ.

    Που τζιαμέ τζιαι τζιει παρακολουθώ την πολιτική ζωή του άλλου. Ευτυχώς υπάρχει το ίντερνετ τζιαι εν εύκολο πλέον. Σταμπάρω 5-6 που μου αρέσαν τζιαι γίνουμε ντεντέκτιβ. Τι εδηλώσαν στο τάδε περιοδικό, εφημεριδα, κανάλι. Είχε καθόλου αναφορές στο πρόσωπο τους πριν την εκστρατεία;
    Σημασία διώ τζιαι στον τρόπο που μιλά ο άλλος. Θέλω ο πολιτικός που θα με εκπροσωπήσει στη βουλή να μιλά ανθρώπινα τζιαι λογικά. Μεν μου τάσσεις ότι αν σε ψηφίσω εννα βάλεις τέρμα στην κατοχή. Εν γίνεται. Ειλικρίνεια πάνω από όλα.
    Κανένα μα κανένα απολύτως ρόλο δεν παίζει το αν εν νεαρός ή όι. αν εν γυναίκα ή όι. Καλός τζιαι τίμιος νομοθέτης αν είναι, εγώ είμαι υπερκαλυμένη.

    Θυμούμαι στις προηγούμενες βουλευτικές εψήφισα ένα δικηγόρο νεαρό που εννα τον ήθελα όι μόνο για βουλευτή, αλλά για πρόεδρο! Υπεράνετος, ανθρώπινος λόγος, απλός, χωρίς αππωμάρες. Ετάσσετουν ξεκάθαρα υπέρ των γάμων μεταξύ ομοφυλοφιλων, σύμφωνα συμβίωσης, και πολλά άλλα αυτονόητα (για μένα).
    Εν εφκήκε.
    Τούτη τη φορά ελπίζω ότι εννα καταφέρω να στείλω τον αντιπρόσωπο που θέλω στην Βουλή.

    υ.γ. ανήκω στην μειοψηφία που εμπιστεύκουνται και πιστεύκουν στις εκλογές.

  2. εν απλό ο σωστός ο πολιτικός εν ο πολιτικός που ξέρει ότι εν ικανός τζιαι θέλει να βοηθήσει, τζιαι όι ο ‘πολιτικός’ που θέλει να αποδίξει ότι εν ικανός αλλά εν το κατέχει – που εν σχεδόν ούλοι έτσι..

    εγώ είμαι εναντίων των κομμάτων, πιστεύκω στον άνθρωπο, για αυτό δεν ψηφίζω.
    Τα τελευταία 5 χρόνια που φήφισα ποττέ εν εφκήκαν τζηίνοι που προτίμησα.. άρα κανεί τους.. το σύστημα εν αλλάσσει έτσι εύκολα..

  3. Ο λόγος νομίζω που τα εβάλαμε με τους καινούριους είναι γιατί είναι άκρως υποκριτικό να ευαγγελίζονται ότι είναι το νέο αίμα στην πολιτική, ότι φέρνουν καινούριο αέρα και να χρησιμοποιούν την ίδια ξύλινη γλώσσα με τους παλιούς, τα ίδια επιχειρήματα, την ίδια νοοτροπία.

    όπως λαλεί τζαι ένα γνωμικό καλύτερα τα σκατά που ξέρεις παρά τα σκατά που δεν ξέρεις….

  4. Παράταξη υποχρεωτικά εν να θκιαλέξεις τζείνη που νιώθεις πιο κοντά. Άτομα, σίγουρα δεν θα έβρεις που να πληρούν όλα σου τα κριτήρια οπόταν πάλε πρέπει να το ψάξεις όσο μπορείς τζε να ψηφίσεις τζείνους που νιώθεις πιο κοντά. Αλλά δεν ετέλιωσες: για την επόμενη 5ετία πρέπει να βαθμολογείς τζε τζείνους που εψήφισες τζε τζείνους που δεν εψήφισες για να κάμεις ακόμα καλύτερες επιλογές στες επόμενες εκλογές. Ακόμα καλλίττερα είναι να πάεις να γραφτείς τζε στο κόμμα για να επηρεάζεις, έστω τζεινο το απειροελάχιστον, το ποιοί θα είναι υποψήφιοι.

  5. για να μεν καταλύσω ποστ πάνω του, να το πω δαμέ, θένξ:

    ε μιχάλη σοφοκλέους του δησύυυυυυ!!! ΕΣΟΥ ΤΖΙΑΙ ΤΟ LIDL ΕΙΣΑΣΤΕ ΡΕ!! που μου τζιζάρετε τες μισές λέξεις που τα μπίλμπορτζ 2 εφτομάες μετά

    saint olan

Σχολιάστε

